• ساعت : ۰۰:۰۰
  • تاريخ :
     ۱۴۰۱/۱۲/۲۱ 
next    /  4 prev
دریافت لوح زرین و گواهینامه نوآوری برتر ایرانی در سال 1401 برای پتروشیمی شیراز

به گزارش روابط عمومي پتروشيمي شيراز  اختتامیه هفتمین جشنواره نوآوری برتر ایرانی با حضور دکتر جلیلی رئیس دانشگاه صنعتی شریف با معرفی 28 شرکت و 32 محصول برتر در حوزه نوآوری‌های ایرانی در سالن استاد ربیعی دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

بر اساس ارزیابی های انجام شده مبتنی بر مدل مرجع نوآوری ایرانی ، پروژه اتصال نیروگاه های داخلی پتروشیمی به صورت پارالل از شرکت پتروشیمی شیراز مفتخر به دریافت لوح زرین و گواهینامه نوآوری برتر ایرانی در سال 1401 گردید.

این پروژه به دست تواناي كارشناسان فني شركت پتروشيمي شيراز صورت پذيرفته است .

با اتكا به توان و تخصص كارشناسان این شركت ، مطالعات پروژه سنكرون نمودن نيروگاه هاي منطقه2 و منطقه 3 و تبادل قدرت بين آنها طی سالهای اخیر، تكميل و با طراحي، تهيه و نصب تجهيزات و انجام آزمون هاي مورد لزوم، هر دو نيروگاه به يكديگر متصل و تبادل قدرت بين آنها برقرار گرديده است.

مهمترين دستاورد اين پروژه، بکارگیری خلاقیت متخصصان، ارتقاء دانش كارشناسان و خودباوري به انجام اين پروژه بزرگ بوده است. ساير نتايج عبارت است از:

1- افزايش پايداري و قابليت اطمينان نيروگاه ها و تسهيل عمليات بهره برداري با به اشتراك گذاشتن ظرفيت هاي خالي مولدها در شرايط اضطراري.

2- كاسته شدن از تعداد مولدهاي گازي در نيروگاه3 و آزاد شدن يكدستگاه GTG

3- حذف ضرورت خريد مولد چهارم به مبلغ دوازده ميليون دلار به منظور امكان پذيري انجام تعميرات دوره اي.

4-كاهش هزينه هاي تعمير و نگهداشت

لازم به ذکر است که افزايش بازدهي انرژي و ارتقاء كارايي مولدها (با توجه به كم شدن مولدهاي برق و افزايش بار بر روي مولدهاي موجود)، كاهش بيش از 8% از شدت مصرف گاز در مولدهاي گازي و بيش از  40000 استاندارد متر مكعب در روز صرفه جويي در مصرف گاز را به دنبال داشته است.

 

امتیاز :  ۵.۰۰ |  مجموع :  ۱

برچسب ها

    6.1.7.0
    V6.1.7.0